HTML

Friss topikok

Címkék

Archívum

A harmadik nap - 2013.03.15.

2013.03.15. 18:26 Erdély2013

bga-12-ha-01-0714-02-fai_gyergyoszarhegy_1363368358.JPG_1600x1200

6. szoba: Sziasztok! Újra itt vagyunk!

Ébredés után rögtön reggelizni mentünk. A finom reggelit kis pihenő követte, majd indultunk a Lázár-kastélyba. Csodaszép festményeket, népművészeti alkotásokat csodálhattunk meg. Mivel már mindenki éhes volt, hazaérkezés után rögtön az ebédlőt vettük célba. A következő program a március 15-i műsor megtekintése volt. Fantasztikus látványt nyújtott, ahogyan a lóháton érkező lovas huszárok beérkeztek az ünneplés helyszínére. Őket zenekar követte dob-, fuvola- és trombitaszóval. A műsor után elhelyeztük a koszorút a Petőfi-szobornál. Hazamentünk a kollégiumba és lepihentünk. A pihenő után táncház jött. Jól szórakoztunk, vidáman táncoltunk a dunántúli dallamokra. Este fürödtünk, fogat mostunk, majd beszélgettünk. A sok nevetést takarodó követte, mert a hosszú nap után már lőtték a „pizsicsillagot” mindenkinek. Holnap sajnos már indulunk haza, de a mai nap is emlékezetes marad.

8. szoba: Sziasztok, Mindenki!

Újra itt vagyunk. Reggeli után a Lázár-kastélyt látogattuk meg, ahol Bethlen Gábor lakott. A kastély sok művészeti alkotásnak ad helyet, hiszen nyaranta még alkotótábor is működik ott. Nagyon szép volt a díszterem és a népművészeti kiállítás a toronyban a kalotaszegi szőttesekről. Láttunk régi festett ládákat, szekrényeket is. Miután eljöttünk a kastélyból, visszafelé bementünk a közeli bevásárlóközpontba, ahol mindenki vett valamilyen ajándékot a családjának. Ebéd után megnéztük a megemlékezést és koszorút helyeztünk el Petőfi Sándor szobránál. Este táncház volt, ahol mindannyian nagyon jól szórakoztunk.

4. szoba: Sziasztok!

Ma van a 3. nap, hogy itt vagyunk Erdélyben. Első programunk a gyergyószárhegyi Lázár-kastély megtekintése volt, ahol rengeteg műalkotást láthattunk. Kb. egy óra múlva elmentünk a Sláger Centerbe, ahol végre tudtunk wifizni, és írni a családnak. A blogot is itt írtuk meg. Mindenki szétnézett, vett ezt-azt, aztán mentünk ebédelni. Ebéd után részt vettünk a városi ünnepségen, és elhelyeztük koszorúnkat Petőfi emlékszobránál. Este a táncházban dunántúli néptáncot jártunk.

Kedves Otthoni Gyerekek!

Még mindig azt tudom mondani nektek, hogy nagyon sajnálhatjátok, hogy nem jöttetek el velünk! Nagyon szép élményekben lett volna részetek. A mai napon elvittünk volna benneteket a szárhegyi Lázár-kastélyba, ahol egy idegenvezető a kastély történetét is elmondta nekünk. Utána megengedte, hogy mindenki kedve szerint bebarangolja az egész területet, az összes épületet. A gyerekek úgy érezték magukat, mintha ők is a kastély tulajdonosai lennének. Utána visszajöttünk a városba, és megengedtük a gyerekeknek, hogy kedvükre vásároljanak ajándékokat az otthoniaknak.
Ebéd után részt vettünk a városi ünnepségen, a helyi diákokkal együtt. Olyan lovas felvonulással kezdődött, mint nálunk otthon a szüreti felvonulás. Érdekes volt számomra.
Este táncházat rendeztünk, meghívtuk a Vaskertes Általános Iskola tanulóit is. Csuda aranyosak voltak a lányok, ahogyan szoknyában táncoltak. A táncházat egyébként a Vidróczki Néptáncegyüttesbe járó egyik tanulónk vezette, és meglepődtem, mennyire élvezték a gyerekek. Hihetetlen, de megtörtént. Csak úgy lihegtek, úgy elfáradtak. Jutalmul elvittük őket újra a bevásárlóközpontba. Ne gondoljátok, hogy vásárolni! Ugyanis ott volt wifi, így végre tudtak internetezni és írni a szüleiknek. Aztán a blog bejegyzéseket is csak ott tudták megcsinálni.

Szerintem jól lefárasztottuk őket ma is, és sok mindent megtudhattak arról, hogy hogyan ünneplik itt, Gyergyószentmiklóson március 15-ét.
Este megpróbáltuk rávenni őket, hogy egy kicsit pakoljanak össze, mert reggel korán fogunk indulni.
Üdv: Julika néni

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.