HTML

Friss topikok

Címkék

Archívum

Az indulás napja - 2013.03.13.

2013.03.15. 18:16 Erdély2013

bga-12-ha-01-0714-05-fai_marosvasarhely_1363369432.JPG_1600x1200

4. szoba: Sziasztok!

Most megint kaptok egy kis ízelítőt Erdélyből. Névsorolvasás után kimentünk a buszhoz fotózkodni, majd hajnali négy után útra keltünk. A határnál mindenki megszeppenve várta, hogy a határőr tovább engedjen minket. Első állomásunk Körösfőn volt, a református templom. Nagyon szép látvány fogadott minket: tátott szájjal néztük a faliszőnyegeket, a kalotaszegi varrottasokat és a kiírásokat. A népművészeti remekművek megtekintése után fél órát időztünk még a hangulatos kis falucskában. Ekkor elindultunk újabb célpontunk, Marosvásárhely felé. Itt megnéztük a Teleki-Bolyai Könyvtárat, a Bolyai Múzeumot és a Bolyai- szobrot. A Fő térre is kinéztünk, ahol egy nagy lovasszobor látványa fogadott. Miután mindenki visszaért a buszhoz, tippelhettünk, hogy mikorra érünk a szállásunkra. Körülbelül mindenki két és fél óránál többet tippelt. Végre megérkeztünk a szállásra, ami először nem nagyon tetszett, de itt nem az a lényeg, hogy milyen a szállás, mert itt a látványt és az utat kell értékelni. Összességében fárasztó napunk volt, de élményekben gazdag.

3. szoba: Sziasztok!

A mai napon korán reggel elindultunk, hogy megismerjük Erdély szépségeit. A határon az okmányainkat leellenőrizték a határőrök, majd a magyar forintot átváltottuk lejre. Azután Körösfőre mentünk, ahol megtekinthettük a négy fiatornyos templomot. Délután – kis pihenés után – Marosvásárhelyre utaztunk, ahol megnéztük a Teleki-Bolyai Könyvtárat. Itt könyvek sokasága várt ránk. Ezután a Bolyai Múzeumban sok érdekességet láttunk, majd Bolyai Farkasról és fiáról, Bolyai Jánosról néztünk meg egy csodálatos szobrot. Azután a Fő téren néztünk szét, ahol rengeteg fenséges templomot láttunk. Végül mindenki fáradtan tért vissza a buszra. Az esti órákban érkeztünk Gyergyószentmiklósra, ahol álmosan foglaltuk el szobáinkat, és egy ízletes vacsora után aludtunk el kényelmes ágyainkban.

10. szoba: Üdvözlünk Titeket!

Ma hajnalban végre elindultunk Erdélybe. Az út nagyon izgalmas volt, a sok kiselőadásból rengeteg információt tudtunk meg. Körösfőn csodaszép volt a református templom a kazettás mennyezetével, a kalotaszegi varrottasaival. Később Marosvásárhelyre látogattunk, ahol megnézhettük a Teleki Tékát, amiben rengeteg régi könyvet és csodás portrékat láthattunk. Megtekinthettük még a Bolyai Múzeumot is, majd Bolyai Farkas és a fia, Bolyai János emlékszobrát néztük meg. Lesétáltunk a csodás Fő térre, majd a szállásunkra indulva, a buszon mindenki megtippelhette, hogy mikor érünk Gyergyószentmiklósra.  Amikor megérkeztünk, nagyon finom vacsorával vártak minket. Vendéglátóink rendkívül kedvesek és segítőkészek voltak. A nap végére eléggé elfáradtunk, ezért alig vártuk, hogy végre ágyba kerüljünk.

5. szoba: Sziasztok!

Tegnap reggel fél négykor összegyűltünk iskolánk elé, és fél óra múlva elindultunk Erdély irányába. Az utunk hosszú volt.  Magyar idő szerint fél nyolckor értünk a határhoz. Utazás közben, a különböző állomások előtt érdekes előadásokat hallgattunk a ránk váró látnivalókról. Miután átértünk Erdélybe, megálltunk Király-hágónál, ezután a következő állomásunk Körösfő volt, ahol megcsodáltuk a helyi református templomot, és emléktárgyakat vásároltunk a vásárban. Körösfő után elindultunk Marosvásárhely felé. Késő délután értünk oda, ahol megtekintettük a Teleki-Bolyai Könyvtárat. Klári néni, az idegenvezető a könyvtár és a könyvek történetéről beszélt, majd megnéztük a Bolyaiak szobrát a Fő téren. Fáradtan elérkeztünk végső úticélunkhoz, Gyergyószentmiklósra, ahol beköltöztünk a szobáinkba. Szobánként csapatokat alkottunk és csapatnevet választottunk.

6. szoba: Szervusztok!

Reggel 3:30-kor volt a gyülekező az iskolában, egy gyors névsorolvasás és fotózás után elindultunk. Hét órával később, 11 órakor érkeztünk meg Körösfőre. Először a helyi református templomba mentünk. Ott megnéztük a gyönyörű fakazettás mennyezetet, és a szép helyi hímzéseket. A templomot elhagyva felkerestük a helyi kirakodóvásárt, ahol megismerhettük a körösfői népviseletet is.
13:30-kor, azaz majdnem fél nap utazás után álltunk meg Marosvásárhelyen. Bementünk a Teleki Tékába, ahol sok érdekes és régi könyvet láttunk. Nekünk legjobban a Nagy-Britannia atlasz tetszett, de voltak igazán régi dolgok is, például az Egyiptom történelmét bemutató papirusz. A Bolyai Múzeum bemutatta Bolyai Farkas életét és munkásságát. Apa és fia, Bolyai János nagyon sok mindent „feltalált” a matematikában. Ha ők nem lettek volna, akkor lehet, hogy nem itt tartana a mai matematika. Utána megnéztük Marosvásárhely Fő terét. 16 óra utazás után megérkeztünk Gyergyószentmiklósra. Vacsoráztunk, majd elfoglaltuk a szállásunkat.

8. szoba: Sziasztok, újra itt vagyunk!

2013.03.13-án reggel 4 órakor indultunk Erdélybe Gyöngyösről, busszal. 7 óra múlva megtekintettük az első nevezetességet Körösfőn, a református templomot. Ott láttuk a híres kazettás mennyezetet és a falakon elhelyezett kalotaszegi hímzésmintákat. A főúton, a bazársornál vásárolhattunk. Utána Marosvásárhelyre kirándultunk. Megnéztük a Bolyai Múzeumot és a Teleki-Bolyai Könyvtárat. A Fő téren megtekintettük a lovasszobrot. 2 óra múlva megérkeztünk Gyergyószentmiklósra, ahol elfoglaltuk a szállást. Este megettük a finom vacsorát, majd lefeküdtünk. Már alig vártuk a következő izgalmas napot.

Kedves Otthon Maradt Mindenki!

Be kell valljam nektek, hogy vegyes érzésekkel indultam el erre a kirándulásra, hiszen számtalan iskolai feladatom lenne, amit meg kellene csinálnom, és így nem tudom, mivel eljöttem az erdélyi kirándulásra. Most már tudom, hogy jól döntöttem. Már az utazás előtti este – miután végleg eldöntöttem, hogy utazom – elkezdtem örülni az erdélyi útnak. Szóval, reggel nagy örömmel vártam a gyerekeket az aulában, akik meglepő módon nem is voltak álmosak. Indulás után kb. 2 óra múlva már kivilágosodott, és sokkal jobban lehetett élvezni a tájat. Én már ősszel végiglátogattam a helyszíneket, hogy ne érjen bennünket meglepetés, de még így is csak ámulva néztem a csodálatos természeti látványosságokat. Igaz, hogy a Mátra lábánál lakunk, ami a magyarországi viszonyokat tekintve magas vidék, de azért amit itt láthatunk még számunkra is, mátrai lakosoknak is csodálatos. Út közben igyekeztünk mindent megmutatni a gyerekeknek, amit érdemes: Király-hágó, Körösfő, Tordai-hasadék, Marosvásárhely, Bolyai Múzeum, Teleki Könyvtár. Az utat meglepő módon jól megúsztuk, mármint mi, tanárok. Minden gyerek élvezte az utazást is. Nem volt sem sírós, sem nyafogós gyerek, „hányás” is csak egyszer volt. Szóval egy klassz úton vagyunk túl, igaz 16 órán át tartott, de ezt senki sem bánta. Majd folytatom, de most mennem kell.

Üdv: Julika néni

bga-12-ha-01-0714-01-fai_gyongyos_indulas_1363367381.JPG_1600x1200bga-12-ha-01-0714-02-fai_erdely_fele_1363368651.JPG_1600x1200bga-12-ha-01-0714-03-fai_korosfo_1363369118.JPG_1600x1200bga-12-ha-01-0714-04-fai_marosvasarhely_1363369323.JPG_1600x1200bga-12-ha-01-0714-05-fai_marosvasarhely_1363369432.JPG_1600x1200

Szólj hozzá!

Címkék: Címkék

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.